به نام کامیون داران به کام واسطه‌ها/مقابله با احتکار کامیون های کار کرده

به نام کامیون داران به کام واسطه‌ها/مقابله با احتکار کامیون های کار کرده

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از ایستادگی قاطعانه کمیسیون متبوع خود در برابر جولان دلالان و تضعیف کنندگان حقوق کامیون داران خبر داد و گفت: احتکارکنندگان کامیون های کار کرده و اسقاطی نه تنها از این اقدام سودی کسب نخواهند کرد بلکه به شدت متضرر می‌شوند.


عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ گفت: با توجه به مشکلات کامیون داران در خصوص رسوب کامیون‌های وارداتی در گمرک‌های کشور و ضرورت اصلاح  آیین نامه اجرایی بند 3 ماده 30 احکام دائمی در خصوص شرط اسقاط یک خودرو برای واردات کامیون‌های کارکرده جلسه فوق العاده ای با حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران، رئیس کمیته حمل و نقل جاده ای کمیسیون عمران، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تعدادی از کامیون داران  برگزار کردیم.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، روند اصلاح آیین نامه اجرایی اسقاط کامیون های فرسوده تسریع شده و همچنین مقرر شد اختیارات ویژه ای به وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات این افراد داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای حل مشکلات کامیون داران پیشنهاد شد، فرصت دوساله ای به کامیون داران و ترخیص کاران برای اسقاط خودرو داده شود تا در این مدت با وسیله نقلیه خود کار کرده و هزینه اسقاط خودرو را تامین و پرداخت کنند. همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی مشکلات موجود را با توجه به اختیارات داده شده به وزیر راه مورد بررسی قرار داده و حل کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: هدف کمیسیون عمران برای ورود به این موضوع قطع دست دلالانی بوده که از این موقعیت سوءاستفاده کرده و بازار سیاه ایجاد کردند و کامیون های اسقاطی ۵۰ ساله را که به قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کرده اند هم اکنون با ایجاد انحصار بیش از یک میلیارد تومان به فروش می رسانند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: کمیسیون عمران مجلس قاطعانه در برابر جولان دلالان و تضعیف حقوق کامیون داران خواهد ایستاد. به نحوی که احتکارکنندگان کامیون های کار کرده و اسقاطی نه تنها از این اقدام سودی کسب نکنند بلکه به شدت متضرر شوند. مصوبه کمیسیون و افزایش اختیارات به وزارت راه برای حل مشکل اسقاط و حل مشکل کامیونداران در جهت کوچک کردن حلقه انحصار و سودجویی شرکت های واسطه و دلالان بوده است.

 

اینستاگرام

 
خدمات حمل قیر به نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه
مجهز به ناوگان بروز با تانکرهای دوجداره، ردیاب و لاگر دما